Gruppträning

Våren är här! Schemat har startat!

Gruppträning ger det där lilla extra!

Gruppträning kan göra att du tar i lite extra, orkar några till, blir peppad av att du klarar av att jobba på, fastän svetten lackar i pannan. Det kan nästan bli euforiskt att träna i grupp. Kom och upplev gruppkänslan på Body Joy. Man får mer gjort helt enkelt. Ställ frågor, be om hjälp, se till att komma vidare i din träning. Men framför allt... ha KUL!

Så här är det på Body Joy! Enkel och rolig träning på kort tid. Det ska vara kul att träna annars är det inte roligt.

Nu är vårens schema här. Nu är det fullt med pass varje dag. Vi har ca 110 pass i veckan på båda anläggningarna tillsammans. Det finns något för alla smaker. Blanda och variera. Det är den bästa träningen. Var nyfiken och prova nytt.  Vill du titta på schemat så kan du klicka här!

Vårens nyheter på schemat.

YOGA på schemat.
Vi gör lite förändringar bland yogapassen. Vi flyttar Hamnens tidiga yogapass från måndagsmorgon till torsdagsmorgon kl 06.30 med Annica Norlén.

Pernilla ska tillfälligt flytta till norra Sverige från och med v 8. Mari Hall tar över hennes pass och Erika Henriksson tar Mari Halls pass. Det kommer att vara samma inriktning på passen som tidigare. Kundalini-, Medi- och Yinyoga.

Dans på schemat. Visste du att vi har så här många danspass??
Måndagar i Mölnvik 10.00 Dansa KomLoss 45 mon med Lena (Svårighetsgrad LÄTT) 
Måndagar i Mölnvik 18.30 Dansa Mix 25 min med Lena (Svårighetsgrad MEDEL) 
Måndagar i Mölnvik 19.00 Dansa Mix 25 min med Lena (Svårighetsgrad MEDEL)
Tisdagar i Hamnen 10.00 Dansa Aerobics 45 min med Monica R (Svårighetsgrad LÄTT)
Tisdagar i Mölnvik 18.45 Body Jam 55 min med Maria (Svårighetsgrad AVANCERAD)
Onsdagar i Mölnvik 10.00 Dansa Zumba 45 med Lena (Svårighetsgrad LÄTT)
Onsdagar i Mölnvik 18.10 Dansa Zumba 45 min med Kirsi (Svårighetsgrad MEDEL)
Torsdagar i Hamnen 18.10 Dansa Mix 45 min med Monica R (Svårighetsgrad LÄTT)
Lördagar i Mölnvik 11.00 Body Jam 55 min med Rebecka (Svårighetsgrad AVANCERAD)
Söndagar i Mölnvik 16.00 Body Combat 45 min med Mirva. (Svårighetsgrad AVANCERAD)
(Det är inte dans med det krävs koordination och kondition. Superkul pass som passar de som är vana att kopiera koreografi.)
NYHET! Söndagar i Hamnen 15.30.Dansa Zumba 45 min med Jorge Mix (Svårighetsgrad MEDEL)

Styrkepass på schemat
Vi utökar med fler tuffa pass.
Måndagar i Hamnen håller Magnus riktigt tuffa klasser i Spinning 25 kl 17.30 och styrka intervall 25 min kl 18.00.
CrossCage hittar du på måndagar i Hamnen med Therese kl 16.30 och på onsdagar i Hamnen med Lina kl 17.00. CrossCage är ett pass som görs i "buren" ute i gymmet. Ett typ av Crossfit-liknande pass. Stationsträning med utmaningar i styrka och kondition. 

Svårighetsgrad på Styrkepass

Core (Svårighetsgrad LÄTT)  
Core Boll  (Svårighetsgrad LÄTT) 
MageRygg  (Svårighetsgrad LÄTT) 
Core CXworx  (Svårighetsgrad TUFF) 
Styrka  (Svårighetsgrad MEDEL)
Styrka Easy Line  (Svårighetsgrad LÄTT) 
Styrka Cirkel  (Svårighetsgrad MEDEL)
Styrka intervall  (Svårighetsgrad TUFF)
CrossCage  (Svårighetsgrad TUFF)
Body Pump  (Svårighetsgrad TUFF) 

Läs mer om våra klasser HÄR!

 

Det ska vara kul att träna, annars är det inte roligt!

Vi har flera pass, lite kortare så att du ska hinna träna hos oss. Den bästa träningen är den som blir av! Om du skulle råka missa ett pass som du tänkt att gå på så kan du nu gå på nästa korta pass utan att behöva planera om hela kvällen eller lunchen och ändå hinna få ut en bra träningsstund. Vi håller ner svårighetsgraden men håller inte igen på träningseffekten eller underhållningsnivån. Det ska vara kul att träna. Att man blir vältränad på köpet är ju bara bonus. Hur vill du träna? Vilken dag passar dig? Vad gillar du?eller vad behöver du? Tag hjälp av oss som jobbar på Body Joy och ställ alla frågor du har om passen.

Fem goda skäl till korta pass.

  1. Tid är den största anledningen till att människor inte tränar regelbundet. FortGjort Träning är för dig som vill ha tid att träna då alla våra gruppträningsaktiviteter endast är 25 minuter.
  2. Variation är viktigt för din motivation och för att du ska få effekt av din träning. FortGjort Träning erbjuder 24 stycken olika gruppträningsaktiviteter.
  3. Enkelhet är A och O för att du ska få valuta för din träning. Alla gruppträningsaktiviteter är enkelt uppbyggda för att du ska få mycket träning på kort tid.
  4. Glädje gör att du vill ha mer. Med FortGjort Träning slutar du när det är som roligast.
  5. Användarvänligt för alla. Gruppträningsaktiviteterna i FortGjort Träning är förkoreograferade vilket ger inspiratören möjlighet att lägga fokus på det som är viktigast: deltagarna. Alla övningar och rörelser går att nivåanpassa vilket gör att varje deltagare kan arbete utefter sin individuella förmåga.

Klicka på Schema/Bokning här bredvid. 

Håll utkik efter passen i boknings-appen.

OBS! Se till att du har valt båda anläggningarna i appen! Ändra annars genom att klicka på anläggning och välj båda anläggningarna! Sök i App-Store eller i Android market efter Club Body Joy .

Ange din mailadress och dina första 6 siffror i ditt personnummer så kan du logga in.

Alla pass som vi har på schemat ingår i medlemskapet. 

Gruppträning

Body Joy erbjuder gruppträning för alla önskemål. Ca 110 klasser i veckan. Alla våra gruppträninsklasser ingår i våra årskort så du har möjlighet att prova hela vårt utbud och hitta det du anser passa dig bäst. Våra instruktörer kommer inspirera och motivera dig varje gång du tränar med oss. I vårt utbud av gruppträningar ingår bl.a:

Kondition & Koordination:

  • Kom Loss
  • Zumba
  • Aerobics
  • Body Combat
  • Body Jam
  • Fort Gjort Dansa Mix

Smidighet  & Andning:

  • Body Balance
  • Dynamisk Yoga
  • Medi Yoga
  • Yin Yoga
  • Soma Move
  • FortGjort Rörlighetsträning

Kondition & Puls:

  • Spinning
  • ACTIVIO Spinning
  • RPM Spinning
  • Sprint Spinning
  • FortGjort MultiTräning
  • FortGjort PulsTräning

Styrka & Funktion:

  • Core
  • CXWORX
  • Styrka Intervall
  • Body Pump
  • Box
  • Easy Line
  • Cirkel
  • Styrka Ute
  • Soma Move
    FortGjort Mage Rygg
  • FortGjort Styrka