Gruppträning

Vårens schema är fullt av roliga pass.

Gruppträning ger det där lilla extra!

Gruppträning kan göra att du tar i lite extra, orkar några till, blir peppad av att du klarar av att jobba på, fastän svetten lackar i pannan. Det kan nästan bli euforiskt att träna i grupp. Kom och upplev gruppkänslan på Body Joy. Man får mer gjort helt enkelt. Ställ frågor, be om hjälp, se till att komma vidare i din träning. Men framför allt... ha KUL!

Så här är det på Body Joy! Enkel och rolig träning på kort tid. Det ska vara kul att träna annars är det inte roligt.

Vi är beredda på högt tryck på anläggningarna under den härliga period som startar nu. Det är många som vill hålla sina nyårslöften och vi vill hjälpa till att lyckas.

Vi flyttar om lite, utökar med pass, och ändrar lite efter kunders behov. Schemat är väldigt likt höstens upplägg men med vissa förändringar/förbättringar som du kan läsa om nedan.  Vill du titta på schemat så kan du klicka här!

Tillägg/Förändring Morgonpass på vardagarna:  Mölnvik har ett extra spinningpass kl 07.00-07.45 på måndagar med Kristina. Hamnens morgonstyrka flyttar tillbaka till onsdagsmorgnar 06.15 och Therese Andersson, vår energiska Personliga Tränare, kommer att ersätta Hampus på morgonen. Therese älskar utomhusträning så vi flyttar ut passet när vädret tillåter. Se schema när det är ute, då heter passet Styrka UTE

Tillägg/Förändring av Lunchpass på vardagar i Mölnvik: Tisdagar har vi dubbla StyrkaEasyLine kl 09.00 och 10.00. Det har länge varit poppis så därför utökar vi. Vi har även ett nytt Corepass kl12.00 på onsdagar efter spinningen kl 11.30 med Mirva. Fredagar sätter vi in nya pass med Hampus. kl 12.00 Styrka Intervall 25 min och 12.30 CoreCxworx 25.

Tillägg/Förändring av Kvällspass på vardagar: Yin Yoga på måndagar kl 19.30 i Hamnen ersätts tillfälligt av Soma Mind 45 som är mycket likt Yin Yoga. Lisen kommer att köra passet under Januari. Marie Hall kör Yin Yoga under Februari och Pernilla kommer sen tillbaka och kör Yin Yoga resten av terminen.
Vi kommer att hålla Yoga en hel timme på tisdagar i Hamnen med Jessica W kl 18.00 på medlemmars önskan, istället för 25 min. Där kan du träna både kraft och rörlighet.

Danssugna, se hit! Body Jam i Mölnvik på tisdagar kl 18.45 ersätts av en klassisk Aerobic Dance med Lena under januari. Från och med Februari kommer Johanna att köra Dance Hall. Dance Hall är träning med otroligt härliga rytmer, attityd, utmaningar och skratt. Testa!  Se beskrivning av Dance Hall och en exempelfilm HÄR! 

Body Pump 5 gånger i veckan! Vi utökar detta populära pass med två nya tider. Fredagar kl 18.00 i Hamnen och Söndagar kl 15.30 i Mölnvik. Du hittar även Body Pump på tisdagar 19.30 Hamnen, Torsdagar 17.03 Mölnvik, Lördagar 09.15 Mölnvik.

OutDoor Mama startar i April. Är du nybliven mamma och har barn i barnvagn så kan du träna utomhus med andra mammor i Hamnen. Är du intresserad att vara med så hör av dig till lena.hedlund@remove-this.bodyjoy.se
Du som är medlem har det inkluderat i medlemsskapet. Vi kommer att hålla på i 10 veckor. Icke medlemmar betalar för 10 ggr. Berätta för dina mammalediga vänner. Läs mer om OUTDOOR MAMA här!

Tillägg/Förändring Helgpass: MageRygg och ChiBall ersätts av BodyPump på söndagar i Mölnvik. Det finns ett MageRygg pass i Hamnen om man vill fortsätta träna detta pass på söndagarna.

Vi har flera pass men lite kortare så att du ska hinna träna hos oss. Den bästa träningen är den som blir av! Om du skulle råka missa ett pass som du tänkt att gå på så kan du nu gå på nästa korta pass utan att behöva planera om hela kvällen eller lunchen och ändå hinna få ut en bra träningsstund. Vi håller ner svårighetsgraden men håller inte igen på träningseffekten eller underhållningsnivån. Det ska vara kul att träna. Att man blir vältränad på köpet är ju bara bonus. Hur vill du träna? Vilken dag passar dig? Vad gillar du?eller vad behöver du? Tag hjälp av oss som jobbar på Body Joy och ställ alla frågor du har om passen.

Fem goda skäl till FortGjort Träning

  1. Tid är den största anledningen till att människor inte tränar regelbundet. FortGjort Träning är för dig som vill ha tid att träna då alla våra gruppträningsaktiviteter endast är 25 minuter.
  2. Variation är viktigt för din motivation och för att du ska få effekt av din träning. FortGjort Träning erbjuder 24 stycken olika gruppträningsaktiviteter.
  3. Enkelhet är A och O för att du ska få valuta för din träning. Alla gruppträningsaktiviteter är enkelt uppbyggda för att du ska få mycket träning på kort tid.
  4. Glädje gör att du vill ha mer. Med FortGjort Träning slutar du när det är som roligast.
  5. Användarvänligt för alla. Gruppträningsaktiviteterna i FortGjort Träning är förkoreograferade vilket ger inspiratören möjlighet att lägga fokus på det som är viktigast: deltagarna. Alla övningar och rörelser går att nivåanpassa vilket gör att varje deltagare kan arbete utefter sin individuella förmåga.

Klicka på Schema/Bokning här bredvid. 

Håll utkik efter passen i boknings-appen.

OBS! Se till att du har valt båda anläggningarna i appen! Ändra annars genom att klicka på anläggning och välj båda anläggningarna! Sök i App-Store eller i Android market efter Club Body Joy .

Ange din mailadress och dina första 6 siffror i ditt personnummer så kan du logga in.

Alla pass som vi har på schemat ingår i medlemskapet. 

Gruppträning

Body Joy erbjuder gruppträning för alla önskemål. Ca 90 klasser i veckan. Alla våra gruppträninsklasser ingår i våra årskort så du har möjlighet att prova hela vårt utbud och hitta det du anser passa dig bäst. Våra instruktörer kommer inspirera och motivera dig varje gång du tränar med oss. I vårt utbud av gruppträningar ingår bl.a:

Kondition & Koordination:

  • Kom Loss
  • Zumba
  • Aerobic Dance
  • Dance Hall
  • Body Combat
  • Fortgjort Dansa Afro
  • Fort Gjort Dansa Mix

Smidighet  & Andning:

  • Body Balance
  • Dynamisk Yoga
  • Medi Yoga
  • Yin Yoga
  • Soma Move
  • Soma Mind
  • FortGjort Rörlighetsträning

Kondition & Puls:

  • Spinning
  • ACTIVIO Spinning
  • RPM Spinning
  • Sprint Spinning
  • FortGjort MultiTräning
  • FortGjort PulsTräning

Styrka & Funktion:

  • Core
  • CXWORX
  • Styrka Intervall
  • Body Pump
  • Box
  • Easy Line
  • Cirkel
  • Styrka Ute
  • Soma Move
    FortGjort Mage Rygg
  • FortGjort Styrka