Våra styrketräningsgrupper

BodyPump

Ett komplett styrkepass för hela kroppen till musik. Vi tränar uthållighetsstyrketräning med hjälp av skivstänger. Vikten bestämmer du själv. Passar gammal som ung, vältränad som otränad. Varning! BODYPUMP kommer att förändra din kropp!

Core CXWORX

Det perfekta passet för att få vältränade mag- och ryggmuskler. Här tränas mage, rumpa och rygg för att du ska känna dig stark och välmående. 30 minuter.

Detta är Les Mills senaste program. Alla rörelser är förkoreograferade. Vi håller samma program i 3 månader och byter program varje kvartal. C står för Core. X står för att vi arbetar med musker som går kors över kroppen och Worx = Because it works!

EasyLine

Cirkelträning i gym-maskiner
Vi ställer upp 9 styrkemaskiner i en cirkel, som tränar hela kroppen. Dessutom har vi mellanstationer där du kompletterar med kondition och balans och mycket annat. Dessa maskiner är unika i sitt slag då det är tryckluftsmotstånd. Du behöver alltså inte göra några inställningar vilket gör att det är enkelt, snabbt, roligt och effektivt.  Passet är tufft och utmanande om du vill eller uppbyggande rehab om du hellre vill det. Prata med din instruktör innan passet om du har särskilda önskemål eller begränsningar.

Vill du använda maskinerna på egen hand? Kolla in våra scheman.

Utomhusträning

Träna utomhus i liten grupp. Vi tar ut träningsmaterial på gräset eller på altanen. Där tränar vi kondition, styrka och rörlighet. Roligt, utmanande, effektivt och säkert. Vi hoppar och springer, trycker och svingar, drar och lyfter. Allroundträning för dig som gillar frisk luft. Passet är 45 minuter långt.

Samling på altanen utanför Body Joy Hamnen. Tag med en egen handduk eller filt att ligga på. Dusch och bastu finns att tillgå efteråt. 

Styrka Cirkel

Ett träningspass för hela kroppen med funktionella styrkeövningar som utförs med olika träningsredskap som stänger viktplattor och egen kroppsvikt.  Högintensiv träning i cirkel. Du jobbar på varje station en given tid. Tempot bestämmer du själv. Du kan anpassa träningen till din nivå eller varför inte lite högre!

Styrka

Funktionell träning. Forma och stärk kroppen med balans, styrka och kondition. Styrkepass som passar alla - från soffpotatisar till elitidrottare! Vi använder vikter, gummiband, pinnar och egen kroppsvikt.

Core Boll

Styrka- och stabilitetsträning för främst mage och rygg på stor Pilatesboll. Dessa delar är centrala för att skapa balans och styrka i kroppen, utmärkt för hållningen och för att hålla kroppen stark och skadefri. För större utmaning kan det förekomma olika typer av redskap såsom matta, hantlar, gummiband, bollar m fl. Passar dig som är nybörjare.

Cross Cage

StyrkaCrossCage är ett styrkepass där vi tränar styrka i den sk Buren i gymmet i Hamnen.  Efter en behövlig uppvärmning sätter vi igång med korta eller långa intervaller. Vi kan även lägga in sk Tabata- intervaller i passen ibland.  Effekten blir snabba resultat och god kondition på kort tid. Du kommer känna dig stark och upprymd efteråt. Du får den bästa effekten efter passet - VILAN- det är då det händer! Du som gillar Styrka Cirkel och Styrka Intervall - kommer att älska detta pass!

Core

Styrka- och stabilitetsträning för främst mage och rygg. Dessa delar är centrala för att skapa balans och styrka i kroppen, utmärkt för hållningen och för att hålla kroppen stark och skadefri. För större utmaning kan det förekomma olika typer av redskap såsom matta, hantlar, gummiband, bollar m fl. Passar dig som är nybörjare.

Intervall

Styrka Intervall är ett styrkepass där vi tränar styrka i tuffa intervaller.  Efter en behövlig uppvärmning sätter vi igång med korta eller långa intervaller. Vi kan även lägga in sk Tabata- intervaller i passen ibland. Själva arbetsdelen på passet är kort och intensivt. Effekten blir snabba resultat och god kondition på kort tid. Du kommer känna dig stark och upprymd efteråt. Du får den bästa effekten efter passet - VILAN- det är då det händer! Du som gillar GRIT - detta är ett pass för dig!

Skivstång

Ett härligt kraftfullt pass där vi använder vikter och skivstång. Pump-inspirerade övningar men inte i takt till musiken. Vill du träna som Body Pump, men inte vill göra övningarna snabbt eller behöver anpassa dina övningar till ev skador, så kan detta vara ett pass för dig. Effektivt jobbigt och garanterat stärkande om du går regelbundet.